13.06.2014

[Mekakucity Actors] Ayano's Theory of Happiness - fragmenty

Przetłumaczyłam notatki Ayaki oraz większość rozmowy z Kano pod koniec dziewiątego odcinka. Wiele jest w niej fabuły o mocach, wężach i potworze o imieniu Azami. Początkowo zrobiłam to dla siebie, gdyż nie wszystko wyłapałam od razu, ale nie zaszkodzi i tu wstawić.

Angielskie tłumaczenie od MekamekaSubs


Bajka

Potwór zebrał wszystkie swe moce aby dzięki nim stworzyć nowy świat.
I wraz ze swoją rodziną żyli w nim długo i szczęśliwie.
Koniec.

Dziennik I

Tak jak myślałam; potwór naprawdę istniał.
Moce, które objawiły się w tych dzieciach, i wydarzenia poprzedzające ich otrzymanie...
Dzięki tym podobieństwom, mogę powiedzieć, że legenda nie jest wymyślona, ani nie jest opowieścią ku przestrodze;
Opowiada ona o pewnym zjawisku, który trwa aż do dziś.
Po przepytaniu wielu ludzi na temat legendy, dowiedziałam się o jednym:
o prawdziwym zakończeniu opowieści.
Po koniec historii opowiedzianej przez ludzi mieszkających w miejscu jej powstania, potwór zostawia swoją rodzinę i zamyka się w odosobnionym świecie.
Potwór wraz ze swoją rodziną nie żyli długo i szczęśliwie.

Coś, nie wiem dokładnie co, dało dzieciom swe moce na skraju ich śmierci.
Opisywano go jako koszmar, w którym coś ich połykało.
Może w ten sposób zetknęli się z "nowym światem" opisywanym w opowieści.
To niemożliwa hipoteza, ale podarowane dzieciom moce pokazują,
że musimy być myśleć poza schematami.
Zakładając, że świat stworzony przez potwora nadal istnieje,
należy zastanowić się, dlaczego wciąga on dzieci i rozdaje im moce.
Konieczne jest dogłębne zbadanie legendy.

Dziennik II

Podczas mych poszukiwań nie znalazłam żadnego zapisu, by ten fenomen występował u kogokolwiek innego niż u tych dzieci.
Gdybym tylko mogła zapytać się kogoś, kto czynił podobne badania,
ale mam zbyt mało informacji, by kogoś takiego odnaleźć.

Martwię się.
Nie mam żadnego pojęcia o tym, jakie zmiany mogą nastąpić w ich ciałach.
Myśląc o bólu, który może czekać na te dzieci, każdego dnia żyję w cierpieniu...
Lecz, gdy dzieci mnie widzą, uśmiecham się.
Muszę dowiedzieć się więcej o tym zjawisku najszybciej jak to możliwe.
W następnym tygodniu, spróbuję zebrać informacje od samego źródła.
Obym tylko znalazła coś użytecznego.
Tak... Nie powinnam się poddawać!

Dziennik III

W opowieści, moce potwora przybierały postać niezliczonych węży wyrastających jej z głowy.
Umiejętności posiadane przez dzieci muszą mieć w nich swój początek.
Lecz najbardziej godnym uwagi jest wąż pojawiający się we śnie pod koniec powieści.
W odróżnieniu od innych węży, wąż ze snu posiadał swą odrębną świadomość i inteligencję.
To on zaproponował stworzenie nowego świata bohaterce, potworowi, wpędzając ją w samotność.
Patrząc na tę opowieść z tej perspektywy, kusił uwięzionego potwora,
Zabierając jej całe szczęście jakie miała z rodziną.
Dlaczego wąż ze snu nakłonił ją do stworzenia nowego świata?

Rozmowa KanoEne

Ale, ja nawet nie zauważyłam niczego takiego w Sensei'u [Kenjirou]....
No, nic dziwnego, że nie. Ta moc w nocy... Nie, pojawia się tylko wtedy, gdy śpi.
I jego umiejętność posiada własną świadomość. Jest całkowicie niezależna od taty.
Własną świadomość? Takie rozdwojenie osobowości?
Coś takiego. Po rozmowie z siostrą tamtej nocy, poszukaliśmy razem informacji o jego umiejętności. Lecz nasze badania nie mogły trwać, gdy ona uczęszczała do liceum. To było okropne.
Powiedziała, że chce sprawdzić sejf w pokoju taty, a ja chodziłem za nią do szkoły. Udawałem ją przez cały czas, aż się z tym upora.

[...]

Wewnątrz sejfu znajdowały się książeczka bankowa z niewyobrażalną kwotą oraz notatki. Wąż siedzący w Tacie jako gospodarzu był całkiem bystry. Myślę, że przejmował władzę nad jego ciałem i zbierał fundusze ze wszystkich możliwych miejsc.
Pieniądze? Na co by mu były wszystkie pieniądze?
Na początku nie mieliśmy o tym pojęcia. Lecz po przeczytaniu notatek z sejfu stało się to jasne. Wąż, który siedział w tacie, próbował zebrać wszystkie węże w prawdziwym świecie.
Wszystkie węże?
Chciał stworzyć nową Meduzę w prawdziwym świecie. Ach, właśnie, ty i Haruka-kun byliście kluczem do przyzwania tu węży.
Dawno dawno temu, wąż zwany "królową" kontrolujący całą resztę pojawił się w tym świecie. Wszystkie węże chcą zebrać się wokół niej. Jednakże bez ciała nie są w stanie tu przybyć. Więc gdy z ciała ucieka życie, to zostaje ono wciągnięte do innego świata.

[...]

I jeszcze, mam dla ciebie jedno pytanie. Królowa jest wśród nas. No, a kto to mógłby być?

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo nie na to jak umieścić królową w najsłodszej (według mnie) dziewczynie.

    OdpowiedzUsuń

Komentarz wyraża więcej niż 1000 wyświetleń - napisz coś!