19.12.2014

mothy - Kagamine Len - Kept Waiting For A Response


Tytuł oryginalny: 待ち続けた手紙
Tytuł romaji: Machi Tsudzuketa Tegami / Machi Tsuzuketa Tegami
Tytuł  angielski: Kept Waiting For A Response
Tytuł polski: Wciąż czekając na odpowiedź

Twórca: Mothy (Akuno-P)
Vokal: Kagamine Len

Nieoficjalne PV (z angielskimi napisami): [YT]
Inne PV (bez ilustracji, z tym samym tłumaczeniem): [YT]
Tekst + romaji: voca-lyrics.blogspot.com

Piosenka od twórcy Kronik Zła. Mimo nasuwającej się myśli, że piosenka należy do Sagi Zła, Akuno-P rozwiał wątpliwości (źródło: Wikia The Evillious Chronicles). Piosenka znajduje się na albumie Triangle -vol.1-.

Mały port na obrzeżach miasta. Grzeszna stara kobieta, która czeka do dziś. Czy to nadzieja, czy pokuta?
Chłopiec, którego wychowywała, wysnuł pewien wniosek.
Co było napisane na pergaminie? Czy odpowiedź? Czy wyjaśnienie? Albo żadne z nich.



Porzucony za młodu przez rodziców
Dorastałem w sierocińcu z widokiem na morze,
A pomocy mi udzieliła
Starsza zakonnica.
Była ona bardzo miła
Uśmiechała się zawsze serdecznie,
I choć żyliśmy w ubóstwie,
Byliśmy szczęśliwi

Niestety zapadła na ciężką chorobę,
Dzień jej wstąpienia do nieba nieubłaganie się zbliżał,
A przy jej łóżku
Rozmawialiśmy tak:
"Dzięki tobie tak bardzo wyrosłem -
Chciałbym ci się odwdzięczyć.
Nieważne jak będzie to absurdalne.
Czego sobie życzysz?"

Kobieta się uśmiechnęła
I odpowiedziała tymi słowami:
"Przez całe życie czekałam.
Czekałam na odpowiedź na mój list.
Wysłałam go jeszcze, gdy byłam młoda.
Ciekawa jestem, czy on dotarł czy nie.

Jeśli me życzenie może się spełnić,
Jeśli me grzechy zostaną odpuszczone,
Chciałabym poznać treść odpowiedzi.
I wciąż będę na nią czekać.

Ale jeśli nigdy się ono nie spełni,
To po prostu zapomnij" zaśmiała się.
Tylko kto był adresatem
Listu, który wysłała za młodu?
Wszyscy ruszyliśmy w poszukiwania:
Cały kraj wszyscy zwiedziliśmy,
Aż spotkaliśmy starego malarza,
Który wiedział o jej przeszłości.

Starzec odkrył przed nami prawdę:
Wielu ludzi kobieta zabiła,
Wielu ludzi unieszczęśliwiła,
Wiele ludzi przez nią roniło łzy.
A osoby, do której wysłała list,
Nie ma już na tym świecie,
Zatem odpowiedź nigdy nie nadejdzie.

Mimo to, ona będzie czekać na odpowiedź.
Choćby jej ciało miało zgnić,
Ona wciąż będzie czekać na odpowiedź,
Aż ta nadejdzie.

W końcu przyszedł czas.
Czas kobiecie dobiegał końca,
A ja dałem jej w dłoń
Kawałek pergaminu.

Wczoraj na niej napisałem
Fałszywą odpowiedź na jej list.
Spojrzała na skrawek
I pod koniec rzekła "Dziękuję"

Gdy spełniło się jej ostatnie życzenie,
Kobieta była uśmiechnięta jak zwykle.
Dowiedzieliśmy się dopiero o jej grzechu,
Gdy jej koniec był bliski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz wyraża więcej niż 1000 wyświetleń - napisz coś!