11.02.2015

Yuuyu - Hatsune Miku - Deep-Sea Girl

Tytuł oryginalny: 深海少女
Tytuł romaji: Shinkai Shoujo
Angielski tytuł: Deep-Sea Girl
Polski tytuł: Dziewczę z głębin wód

Muzyka: Yuuyu
Ilustracje: Haruyo
BG, film: makuu
Wokal: Hatsune Miku

Oficjalny upload: NND
Angielskie tłumaczenie: vgperson

Dziewczę z głębin wód, jak głęboko utoniesz?



Tonę oraz głębiej w morzu cierpień,
Ciężko w niej nawet otworzyć oczy,
I będę nadal tak opadać bez końca -
Lecz czy ktokolwiek mnie w niej znajdzie?

Dokąd zmierzam, co mam robić?
Nagle promyk światła przebił się przez toń
Wyciągnęłam dłoń, chciałam go dosięgnąć,
Lecz fale zmyły go sprzed mych oczu

Lecz zastanawiało mnie, co to mogło być,
Takie ciepłe i oślepiające?
Nieświadomie skrywając cień własnym światłem
...I kto tu jest kłamcą?

Dziewczę z głębin wód, co przez cały czas tonie,
Oddzielona od reszty ciemnością
Dziewczę z głębin wód pragnie też wiedzieć,
Gdyż znalazła tego, kto posiadł jej serce...

Nawet w miejscu gdzie nie nie rozróżnisz dnia od nocy,
Bezsenne noce trwają w najlepsze
Ze swymi rozpostartymi szeroko skrzydłami,
Byłaś piękna jak pływałaś

I znów jasne światło spłynęło i oślepiło,
Nasze oczy się spotkały
Ty, który zauważyłeś i obejrzałeś się za mną
I ja, kłamczucha...

Dziewczę z głębin wód, co tonie rozmyślnie,
Zarumieniona w otchłani ciemności
Dziewczę z głębin wód,  lecz kto jej serce obnaży...
Czarne morze nie pozwoliłoby jej się zdobyć na odwagę...

Me ubrania tak ubrudzone,
Mój uśmiech wykrzywiony
Czy wyglądam jakbym chciała towarzystwa...?
Zostaw mnie samą w spokoju!

Przepełniona uczuciami, których nie umiem wyrazić,
I po chwili nagle rozpływasz się

Dziewczę niespokojne, ku niemu pośpieszyło
Ciemność skrywała go, oddzielonego od reszty
Dziewczę zniewolone, wyciągnęło dłoń
"Widzisz, ty też skrywasz wspaniałe kolory..."

Dziewczę z głębin wód za ramię ciągnięte
Śpiewa błogosławieństwo morskiego śniegu
Dziewczę z głębin wód, chce dowiedzieć się więcej,
Gdyż odnalazła tego, kto posiadł jej serce...

Opuścić morze,
i odlecieć...
Aa...



Notka:

Skrywając cień własnym światłem - ang. counter-illumination - metoda kamuflażu stosowana przez niektóre z ryb. Drapieżniki polujące na znacznych głębokościach szukając ofiary, często kierują się cieniem, który rzucają pływające wyżej ryby. Wężorokształtne potrafią produkować światło skierowane w dół, o intensywności podobnej promieniom światła przedzierającym się przez wodę - potrafią ukryć cienie, jakie rzucają ich ciała.

Morski śnieg - zawiesina materii organicznej, jak też mułu i piasku, opadająca z wyższych warstw wody. Stanowi pożywienie zwierząt głębinowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz wyraża więcej niż 1000 wyświetleń - napisz coś!