18.01.2019

Steampianist - GUMI - Canary Song

 Tytuł oryginalny: Canary Song
Tytuł polski:Pieśń kanarka

Muzyka: Steampianist
Ilustracje, wideo: Elbo
Scenariusz: Steampianist, Elbo
Słowa, gitara: domingfour
Wokal: GUMI

Oficjalny upload: YT

Po dość długiej nieobecności wracam do tłumaczeń. Nie jestem pewna, ile to potrwa, ale się zobaczy. A tak to Yuzu zrobiła filmik z moim tłumaczeniem. Do obejrzenia jest tu na YouTube

O co chodzi z kanarkiem w tytule? Swego czasu kanarki "pracowały" w kopalniach. Z powodu małej masy były bardzo wrażliwe na toksyczne gazy uchodzące z wyrobisk i po ich zachowaniu górnicy mogli zadecydować, czy nie lepiej wydostać się na powierzchnię. A śpiewały wyłącznie wtedy, gdy w miarę dobrze się czuły.



Sęp się snuje po niebie
Kreśląc po piasku kręgi
Ta, jego cień z wolna rośnie
Nie dając spokoju mym drżącym dłoniom
Gdy się modlę

W niebiańskim projekcie*
Za ucieczkę przypłacę życiem
Ale to dla mnie za wiele
Gdyż tamci zamknęli drogi do raju

W mej głowie
Mnie już nie ma
A w kopalni
Brak pieśni kanarka
Więc skrywam się
W beztroskich myślach
Czy jak umrę
To z połamanymi kośćmi i pyłem w płucach?

Tu nie ma żadnej nadziei
Widzę to aż za dobrze
Wiem, że nie mogę ciągle trwać
W cieniu wszystkich mych lęków

Tu nie ma żadnej nadziei
Widzę to aż za dobrze
Wiem, że nie mogę ciągle trwać
W cieniu wszystkich mych lęków

Gdzieś w ciemnościach pustyni
Wataha wyje do księżyca
Zapada zmrok, a na niebie
Przeklęta obietnica tych wydm, i się modlę

Wyciągnij mnie stąd
Nie obchodzi mnie cena
Wyciągnij mnie stąd
Nim zniknę w oczach

W mej głowie
Mnie już nie ma
A w kopalni
Nie ma pieśni kanarka
Więc skrywam się
W beztroskich myślach
Czy jak ja umrę
To z połamanymi kośćmi i pyłem w płucach?

Tu nie ma żadnej nadziei
Widzę to aż za dobrze
Wiem, że nie mogę ciągle trwać
W cieniu wszystkich mych lęków

Tu nie ma żadnej nadziei
Widzę to aż za dobrze
Wiem, że nie mogę pozostać
W cieniu wszystkich mych lęków

W mej głowie
Mnie już nie ma
A w kopalni
Nie ma pieśni kanarka
Więc skrywam się
W beztroskich myślach
Czy jak ja umrę
To z połamanymi kośćmi i pyłem w płucach?

Tu nie ma żadnej nadziei
Widzę to aż za dobrze
Wiem, że nie mogę ciągle trwać
W cieniu wszystkich mych lęków

Tu nie ma żadnej nadziei
Widzę to aż za dobrze
Wiem, że nie mogę ciągle trwać
W cieniu wszystkich mych lęków



W niebiańskim projekcie - oryginalnie była ta linijka zinterpretowana jako "Bóg już dawno ustalił", ale wersja bliższa oryginałowi daje większe pole do rozmyślań nad właściwym sensem tego zdania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz wyraża więcej niż 1000 wyświetleń - napisz coś!