30.03.2015

[Kagerou Daze VI -over the dimension-] Spoilery

Oficjalna premiera szóstego tomu jest dopiero w poniedziałek (30 marca), ale już 3 dni wcześniej książkę można było kupić w niektórych japońskich księgarniach. Niby nie powinnam wstawiać tego na blog z tłumaczeniami, ale ja tak chcę i nikt mi tego nie zabroni.



[link do źródła] - głównie tumblr
((moje komentarze)) ((i tak, pisze to jedna osoba)) (( ja tak chcę pokazać, że piszę po czasie))

27 marzec:

  • Shintaro pragnie/żąda/płacze nad Haruką (???) [f]
  • czytelnicy się smucą i ogółem umierają w środku przez Harukę i Shintaro [f]

28 marzec:

  • rozkładana ilustracja to mnóstwo kroplówek i Konoha stający w oddali... [f]
  • ilustracje z noweli od fuyuyu ((opis ilustracji bez spoilerów z książki))
  • gdzieś chyba było, że książka się zaczyna od martwego Shintaro, ale najprawdopodobniej zacznie się od wspominki z pierwszego spotkania Haruki i Shintaro? [f]
  • To z tym, jak Kenjirou wydał całą kasę z budżetu na festiwal to było kłamstwo, aby Takane bardziej się przejęła tym całym festiwalem [f]
  • Shintaro w książce jest słodki i uroczy [f]
  • Shin się smuta, bo siostra go nienawidzi i przestała go nazywać "onii-chan" [f] ((Było podobne w drugim tomie - jak to Momo była słodziutka i wołała za bratem "Onii-chan, Onii-chan", a jak poszła do szkoły średniej, zamieniła się w pyskatą licealistkę.))
  • Jest nawet podane, skąd się wzięła miłość Shintaro do coli! Gdy Haruka poszedł za Shintaro by mu wcisnąć zdechłą rybę, ten się zarzekał, że nie chce, a Haruka - No weź, dam ci coś do picia!! - Shintaro nie lubił słodkich rzeczy, ale Haruka dał mu colę, ten ją wypił i to był jego pierwszy raz w życiu jak pił colę i zakochał się od pierwszego łyku [f]
  • 'This is hella tasty' - Shintaros quote as he drank cola for the first time in life [f]
  • po tym Shintaro zaprzyjaźnił się z Haruką, a nawet często go odwiedzał w szpitalu [f]
  • więcej spoilerów wypiszą wieczorem [f] ((czyli tak jakoś po drugiej? wtedy jest tam już ciemno))
  • jest taka scena, w której wąż (tak, Kuroha) przenika do Kagerou Daze podczas robienia tej pozy z Outer Science (tą z wytykaniem palcem) [f
  • Książka zaczyna się tym, że Shintaro znajduje się w miejscu, gdzie niczego nie ma. Nagle pojawiają się drzwi, jakby coś go do nich ciągnęło ((typu "No otwórz, zobacz co tam jest")) doszedł do nich, a tam był... Haruka. Haruka opowiada mu o tym, co było dwa lata temu, i opowiedział mu o wyznaniu o jego śmierci ((czyjej?? Że Shin umarł czy Haruka?)) ((...chyba swojej)), o czymś, co chciał zatrzymać dla siebie. [f
  • Shintaro i Haruka nawet korzystali ze Skype'a czy czegoś podobnego... [f
  • To wyznanie to było to, że Haruce został tylko jeden rok życia, od kiedy zaczął szkołę średnią/od czasu festiwalu [f
  • Teoria: to wszystko ma miejsce w czasie, gdy Shin spadł z urwiska [kiki]

29 marzec

Pojawił się zbiorczy post Furiwo. Oprócz tego co było są jeszcze nowe rzeczy:
  • Shintaro pojawia się w daze bez żadnych wspomnień (czyli jak zwykle)
  • więc Haru, by ten sobie przypomniał, opowiada mu wszystko - czyli całą przeszłość
  • wspominka jest głównie opowiedziana z perspektywy Haruki mniej więcej w czasie festiwalu
  • te ilustracje z Ayano są z tego okresu, gdy Haruka zostawał w ich domu przy robieniu gry z Kenjirou
  • podobno dowiemy się dlaczego Seto zacznie pracować na część etatu/sezonowe
  •  Kano zamknął Harukę w szafie, a Ayano otworzyła szafę, i go znalazła, a Kano zamieniony w Ayano powiedział coś w stylu "Patrzysz teraz na mnie lubieżnie, no nie?" - no niech ktoś go powstrzyma
  • Shin nie lubi słodkich rzeczy, jakoś wytrzymuje jedzenie rolady
  • co do Shina i Momo - shin na to "t...to ja wtedy stanę się ścianą"
  • Shin nazywa Harukę "Haruka-senpai", ale marnie mu idzie mowa uprzejma, więc zaczyna gadać z końcówką "-ssu" jak Seto
  • Shintaro nazywa Takane "Enomoto" - jezu, jaka różnica między Haruką a Takane (ale tego nie jestem pewna)
  • Haruka powiedział do Shina - Jeśli Shintaro nie jest/będzie moim przyjacielem, to nie chcę żadnego innego
  • kiedy Haruka przyglądał się grze Takane z Shintaro, pomyślał, że też chciałby się tak bawić z Takane, i poprosił potem Shintaro, by był jego growym Shifu
  • (nie za dobrze zasłyszane) Kenjirou skłamał na temat dyrektora czy coś tam innego związanego z festiwalem (może to chodziło o pieniądze) po to, by Takane bardziej się przyłożyła do gry
  • Kenjirou to dobry facet
  • Shintaro z Haruką byli naprawdę blisko, Haruka nawet pozwalał sobie na płacz jedynie przy Shintaro
  • ^^wiem teraz tylko tyle, że w pierwszej połowie książki byli szczęśliwy Shintaro i to wszystko z Haruką, i teraz wspominka się kończy
  • Haruka się pyta, jak Shintaro może być taki o to spokojny
  • Shintaro nic nie mówi mając nadzieję, że Haruka tego nie powie...
  • ale i tak Haruka powiedział
  • - Hej, pamiętaj o tym
  • - ....ponieważ cię X-nąłem, teraz nie żyjesz, nie?
  • - Hej, proszę cię, błagam cię, Shintaro-kun. Zabij Konohę... zabij mnie. Zanim ta historia zakończy się game overem.... ((Lost Time Memory feelz... ;; ))
  • i wtedy Haruka zaczyna płakać, Shintaro tak stoi i myśli
  • "I co ja mogłem zrobić. Ja, który nie potrafiłem uratować ani jednej osoby, co ja mogłem zrobić"

Spoza zbiorczego postu:
  • przez połowę książki jest samo szczęście, a przez drugą połowę masz ochotę wykopać sobie grób [f]
  • Konoha to postać Haruki. A on nigdy by go nie zrobił, gdyby nie wiedział jak grać. Ale dzięki Shinowi Haruka się o tym dowiedział i tak powstał Konoha. Czyli Shintaro jest częściowo odpowiedzialny za istnienie Konohy [f]
  • skoro gra była tworzona w domu Tateyama, to pewnie Kido i Kano byli ciekawi tej gry i dlatego poszli na festiwal [m
  • (anime) podczas festiwalu Kano był uprzejmy wobec Haruki i Takane, ale również wobec nich wrogo nastawiony. I bardzo wymuszona wyglądała jego opieka nad swoim rodzeństwem. O ile Ayano wychodziło to naturalnie, on bardzo się starał iść w jej ślady. [m]
  • (anime) Haruka podczas sceny w Daze powiedział, że nie chce zostać zapomniany, a Kano, gdy groził Ene, powiedział "Ty już zaczęłaś o mnie zapominać" [x]
  • da się przejrzeć iluzję Kano [m]
  • Shintaro raz nawet poszedł do domu Haruki. [f]
  • Znany jest spis rozdziałów: pierwszy rozdział "daze 1", osiem "lost days", "daze 2", oraz ((prawdopodobnie posłowie)) "Opowieść, w której nie wiesz gdzie spojrzeć/powstrzymać swych oczu" [fuyuyuu

((Z innej beczki: dostałam pozwolenie na "my little daze" od Millie. Oby Shinaya ukoiło nasze serca.))
((Sorry za dzisiejszą obsuwę, od teraz będę zamieszczać datę ostatniej aktualizacji.))


30 marzec

((sorry, nadpisałam post wersją z dnia wcześniej, były nowe rzeczy, ale nie mogę ich odzyskać... Napiszę to co pamiętam, czy skąd brałam, i sorry, jeśli się powtórzę))

Furiwo:
  • rodzina Haruki składa się tylko z ojca, który chyba jest naukowcem
  •  Ayano nie najlepiej gotuje,
  • kiedy Shin powiedział do Takane podczas festiwalu, że jest słaba, Haruka na to "Coś ty powiedział??!!"
  • Shintaro jest z tych, co nie lubią jedzenia nawet bez próbowania
  • Haruka bije się z Shintarou w gry online
  • Poszukiwania Momo! "Szukaj takiej dziwnej!" "Tej z racicami na głowie!!"
  • do Haruki dodzwania się Takane, i chłopak jej skłamał. I czuje się z tym winny.
  • Takane nazywa Ayano "przyjacielem korespondencyjnym", tak staromodnie
  • Haruka stał się dobry w gry właśnie dzięki Shintaro
  • Shintaro nie mógł przemóc się, by grać w Dead Bullet, bo bał się strasznie zombiaków, i może to dlatego nigdy nie poznał awatara Haruki
  • Haruka boi się horrorów
  • Haruka poprosił Shina o to, by ten żył
  • Shintaro często odwiedzał Harukę w szpitalu
  • "Ja... ja nie ch-chcę... by s-senpai umarł...!!"
  • "J-ja też tego nie chcę...! Dlaczego ja...?! To wszystko jest dziwne... ciało się robi coraz dziwniejsze... s-smak ryżu, ja już nic nie wiem. Ach, boję się, boję. Niech ktoś mnie uratuje...!"
  • Haruka powiedział Shintaro, że umrze niedługo podczas przerwy wakacyjnej, podczas wizyty Shina w szpitalu
  • 15 sierpnia Haruka zmarł i poszedł do kagerou daze
  • okazało się, że był w stanie widzieć, słyszeć i czuć wszystko przez Konohę... więc tak, widział wszystko
  • widocznie bez silnej nieśmiertelnej duszy nie można posiąść nieśmiertelnego ciała, i chyba to tłumaczy dlaczego Haruka został odrzucony przez ciało Konohy
  • Shintaro był zaskoczony faktem, że Konoha to Haruka, ale niezbyt się przejął tym, że Ene to Takane

Posty fuyuyuu
  • ilustracje po raz kolejny od fuyuyuu  ((opis ilustracji bez spoilerów z książki))
  • harutaka - tego jest mnóstwo w noweli! Poniżej fragment z lost days 8 [fuyuyuu]
    "Ach, przepraszam, Takane. Tak bardzo mi przykro. Tyle mi z siebie dałaś, tak bardzo wiele, a ja nadal nie znalazłem okazji by móc ci to wszystko wynagrodzić.
    Jesteś teraz zła, nie? To nie szkodzi, wyżyj się na mnie albo zrób ze mną cokolwiek co zechcesz... Wszystko, po czym poczujesz się lepiej.
    Och... ale nie bądź taka dla nikogo innego, dobrze? Od teraz będziesz mogła spotkać wielu wielu wspaniałych ludzi, i masz ich bardzo sobie cenić, okej?
    Właśnie tak. Takane jest bardzo miła i sympatyczna, na pewno będziesz mieć życie wypełnione szczęściem i uśmiechem!
    I to dlatego, Takane... nie płacz już nigdy więcej.
  • Niestety Haruka nie usłyszał wyznania miłosnego Takane, jedynie usłyszał (albo myślał, że usłyszał) Takane, jak mówiła "No dobra", "Weź się w garść" albo coś podobnego. [fuyuyuu]
  • Shinaya - to bardziej jest Shin<-Aya, ale wszyscy wiemy jak marnie sobie radzi ze swoimi własnymi uczuciami. [fuyuyuu]
  • na ilustracji z halloween jest jednak Momo [fuyuyuu]
  • słowa Shintaro o tym, że nie jest w stanie nikogo uratować, były też w mandze [fuyuyuu]
  • Kido, Kano i Seto pojawią się w książce. I tak, Haruka pojawia się w domu Tateyama. Jednak Haruce porządnie się przedstawili jedynie Ayano i Seto. Był też taki jeden dzieciak, co przyszedł  do Haruki jako Ayano i wymusił na nim obietnicę, by nigdy więcej nie patrzył na "nią" swym "zbereźnym" wzrokiem... [fuyuyuu]
  • tłumaczenie fuyuyuu z daze 1
    "Co się ze mną stało? Czemu niczego nie pamiętam? Czy ja naprawdę nazywam się Ki-sa-ra-gi Shi-n-ta-ro?
    Nie obchodzi mnie to. Po prostu niech ktoś mi powie kim jestem.
    I co ja właściwie mam teraz robić?"

    "Wyglądało na to, że Haruka-senpai coś o tym wiedział... Gdyby tylko od razu mógł to mi zdradzić... ale z drugiej strony, nawet po tym całym spędzonym razem czasie wciąż go nie mogłem rozgryźć.
    Zawsze było tak, że Haruka-senpai żył w swoim własnym tempie.
    Ale ja, od tamtych dawno minionych dni, nie mogłem znienawidzić Haruki-senpai, który robił to, co chciał."
  •  I z lost days 6
    "Jeśli ostatecznie przestanę być bratem, to równie dobrze mogę stać się jednym ze ścianą. Ha ha zobacz, to cholernie trudne..."

Ku-ro-ha ma jeden fragment, wzięty z twittera [k]
"Powiedziałem, utopiłem swą twarz w pościeli, i załkałem.
Chwilę później poczułem, jak Shintaro stara się mnie uspokoić klepiąc mnie po plecach - nie miałem pojęcia jak długo to trwało.
W pewnym momencie mogłem w końcu zasnąć, a gdy otworzyłem oczy, na dworze było już całkiem ciemno.
Zauważyłem, że Shintaro ułożył się do snu na dywanie obok łóżka, i po przykryciu go, wyszedłem na chwilę z pokoju."

Mudskipperkip ma swoją teorię [m]
  •  Festiwal odbył się jesienią, już po śmierci Ayaki ((Takane opowiadała, jak to w przerwę letnią naprawili w szkole klimatyzację...)), co odbiło się na ich zachowaniu. W anime, tuż po tym, jak znalazła dziennik swej matki, zagadał do niej Kenjirou, wspominając o szkolnym festiwalu, i o uczniach, którzy przyjdą do ich domu przygotowywać klasową atrakcję. Oboje postanowili, że lepiej by było, by nie męczyli rodzeństwa i vice versa, gdyż są "tacy wrażliwi" ((jest więcej o zachowaniu rodzeństwa...)). Być może dlatego Kano zamknął Harukę w szafie.
((Ach~! Udało się!))


31 marzec

Zbiorczy post Furiwo:
  •  W pierwszym rozdziale w telewizorze były wyświetlane słowa "Występuje: Kisaragi Shintaro"
  • Seto nie poszedł na festiwal, bo miał wtedy swoją pracę.
  • Seto wtedy jeszcze nie używał -ssu.
  • Haruka i Seto późną nocą razem zjedli cały pudding.
  • Wtedy też Seto przypadkiem użył swej mocy?
  • Haruka uważa Shintaro za przyjaciela, Takane również, ale nie jest do końca przekonany
  • Ostatni boss w Headphone Actor jest wzorowany na Takane
  • Haruka nazwał swoją postać bear gorilla, a Shintaro nyantaros
  • Tata Haruki jest starym przyjacielem Kenjirou? Ale już go nie odwiedza od czasu, kiedy mama Haruki zmarła, a która miała tę samą chorobę co Haruka
  • Kido też maczała palce w zamknięciu Haruki w szafie
  • Gdy Kano wygłosił swoją kwestię, Haruka myślał wtedy o Takane i wszystko poplątał i krzyknął nie, "Ja wcale tak o niej nie myślę!!"
  • I chyba Ayano ochrzaniła Kano, bo jest taka scena, w której krzyczał, i to dwa razy
  • I Kano prawdopodobnie pomylił go z Shintaro, stąd taki bałagan
  • Po przekonaniu się do coli, Shintaro nawet zaczął próbować słodkie rzeczy
  • Momo ma po prostu swój okres buntu, tak naprawdę to oni są ze sobą naprawdę blisko
  • To Shintaro dał Momo ośmiorniczkę z ilustracji
  • Momo jest zazdrosna o Shintaro, gdy ten idzie z Haruką na automaty, a sama nie mogła go tam zaciągnąć (jego wymówką było to, że ona i tak przegra)
  • i wtedy Haruka pomyślał, że Shin jest okropny
  • Shintaro nazywa Ayano jako omae, Takane jako anta, Harukę jako anata
  • Shintaro zapomniał o urodzinach Ayano
  • Kenjirou skłamał o dyrektorze i o wszystkim przed festiwalem
  • Kenjirou i dyrektor serio się nie lubią
  • Haruka powiedział Shintaro, że umrze niedługo podczas przerwy wakacyjnej, podczas wizyty Shina w szpitalu
    Shintaro, ja niedługo umrę. Został mi chyba jakiś miesiąc. Ja o tym wcześniej wiedziałem, jeszcze zanim się zaprzyjaźniliśmy.
    Shintaro-kun. Dla mnie, posiadać kogoś tak blisko, dla mnie to był pierwszy raz w życiu. I właśnie dlatego chcę, byś był szczęśliwy. Nieważne, co przyniesie przyszłość, chcę, żebyś żył tak długo jak można, zamiast mnie.
  • Haruka zapytał się też, (już w daze) czy Shintaro pamięta jak umarł. Nie odpowiedział.
  • I chyba każdy ma swoje kagerou daze - park, klasa, miasto, ciemność, ogień 
  •  Furiwo ma przetłumaczony podsumowany fragment daze 1[f]
Inne
  • ponoć tata Haruki nie tylko był naukowcem, ale również po śmierci swej żony zachowywał się "dziwnie" [fiona

1 kwietnia

((Na razie nic nie wyszło [teraz jest 14:29], oprócz tego, że Jin puścił stream, jest zapisany na stronie, można go w każdej chwili posłuchać))


2 kwietnia

Post Fiony o Harutace. Oprócz tego co podane wyżej:
  • na jednej ze stron Haruka zaczął myśleć o Takane.
  • Haruka i Takane rozmawiali ze sobą przez telefon. Dziewczyna, która to pisała, stwierdziła, że Takane była wtedy bardzo urocza.
  • Haruka ma zdjęcia Takane. "Bless Kenjirou".
Napisałam tłumaczenie podsumowania pierwszego rozdziału od Furiwo sprzed dwóch dni. Link jest tutaj.


5 kwietnia

  • Sprostowanie: Ayano znalazła Harukę w pokoju Ayaki myśląc, że to mały Kano [fuyuyuu]
  • Przy okazji: pojawiło się Mekakushi Radio i Mekakushi M Talkshow (ten wyżej), i linki są w źródle [fuyuyuu] Też pojawił się post o nie najciekawszej sytuacji Jina [fuyuyuu]
Furiwo dostała książkę![f] Masa spojlerów poniżej:
  • Ayano starała się powiedzieć Shintaro o swoich urodzinach. Na próżno [f]
  • Shintaro i Haruce tak się podobała zabawa w przebieranki, że cyknęli sobie zdjęcie [f
  • Chodzi tu o ten moment, w którym Shintaro przebrał się za wampira, a Haruka za Frankensteina ((potwora Frankensteina, ale cóż...)) [f]
  • Było jakieś wydarzenie, na które chcieli (?) pójść, a wstęp mieli tylko przebierańcy [f]
  • Shintaro obecnie nienawidzi łażenia w palącym słońcu. W książce w taką właśnie pogodę chodził w odwiedziny do Haruki [f]
  • Haruka czuł się podle, i myślał, że nauczył Shina"czegoś złego" po tym jak zachęcił Shina do wypicia coli, i potem Shin codziennie ją pił [f]
  • - Ale nawet jeśli, Shintaro-kun, na pewno ci to nie przeszkadza? Nie lubiłeś słodyczy, teraz kupiłeś tyle sękaczy...
    - Ech? Aa, ostatnio nie mam nic przeciwko. Wyszło na to, że byłem tylko co do tego uprzedzony (tu wstaw Shintaro przeżuwającego sękacze z komentarzem "ale dobre~")
    - Tak mi się przypomniało, że gdy spotkaliśmy się pierwszy raz, to ty też powiedziałeś "Ale dobre~", gdy piłeś tamten sok. To było baaardzo fajne. To był mój pierwszy raz, kiedy widziałem kogoś pijącego takiego szczęśliwego.
    - Ta, wtedy byłem naprawdę poruszony. I po tym nie było ani jednego dnia, którego nie piłbym coli. I to wszystko dzięki senpaiowi, serio.
    - Wiesz, powinienem się z tego cieszyć, ale ja bardziej się czuję, jakbym nauczył cię czegoś złego.
     (Haruka zniszczył życie i zdrowie Shintaro, a ten jeszcze mu dziękuje) [f]
  • ((Nie wiem czy to prawda)) Shintaro kiedyś widział, jak Haruka miał jeden ze swoich ataków. (Shintaro myślał o Haruce i myślał, że ma atak, i chyba próbował zadzwonić po pomoc, ale z Haruką było wszystko w porządku) [f]
  • - Mam nadzieję, że niedługo wydobrzejesz.
    - ...ja, już nigdy nie wydobrzeję.
    - ...o-o czym ty mówisz, senpai. Sam zobacz, ostatnio jest ciągle gorąco, na pewno to z tego powodu...
    - Nie... mylisz się, Shintaro-kun.
    (Tu wstaw Harukę ujawniającego prawdę)
    (A zaczęło się od Shina wesoło przeżuwającego jedzenie...) [f]
  • Shintaro prawdopodobnie ostatni raz odwiedził Harukę na pięć dni przed jego śmiercią [f]
  • Haruka wiedział, że Kenjirou jest zły [f]
  • Shintaro często się uśmiechał [f]
  • Shintaro miał zamiar nie wybaczyć Takane tego, że niespodziewanie pojawiła się w jego komputerze, udawała kogoś innego i czyniła spustoszenie na jego kompie [f]
  • Shintaro martwi się o Momo z powodu jej mocy [f]
  • Kiedy Hatuka był podenerwowany, że przegra z Takane i że wtedy nie będą mogli dać nagrody Momo [f]
    - ...Spokojnie, senpai.
    - Jeśli będziesz robił to co zwykle, to na pewno będziesz w stanie wygrać, więc daj z siebie wszystko - Shintaro się uśmiechnął. 
  •  Kiedy Shintaro opowiada Haruce, że strzelanki są bardzo proste i takie tam, a Haruka staje się zazdrosny i mówi, że nigdy nie będzie robił takich rzeczy...
    - Ha? Jeśli chcesz to robić, to dlaczego nie zaczniesz tego robić?
    - Ech?
    - Nie, chodziło mi o to, że jeśli chcesz coś robić, na przykład granie online czy co ci akurat podoba, to po prostu się za to weź. Nikt inny cię nie powstrzyma, nie?
    - Nikt mnie nie p-powstrzymuje, ale...
    - To czemu nie zaczniesz robić to, co ci się podoba. A może bym ci przedstawił inne odpowiednie... gry...
    Czyli jak to Shin dopiero zauważa, że przypadkiem obraził Harukę i chciał to naprawić, ale
    Myślę, że to, co powiedział teraz Shintaro (któtko po scenie z colą), bardzo zmieniło myślenie Haruki, bo on już wiedział, że pozostało mu niewiele czasu, i już jakby się poddał, myśląc że to na wiele się nie zda... i wtedy Shin... [f]

6 kwietnia

  • Jest mnóstwo Harutaki w książce, ogółem to Haruka sporo myśli o Takane. Bez wchodzenia w szczegóły, to Haruka robi niemal wszystko, by móc grać z Takane jak równy z równym...
    W nocy po tym, jak Haruka wyznał Shintaro o swojej chorobie, Haruka wyszedł na chwilę i zastanawiał się, co powinien potem zrobić. Nie myślał o niczym szczególnie wielkim, tylko pomyślał, że chciałby przez pozostały mu czas "chodzić do szkoły".
    Mając tyle kłębiących się w głowie myśli, dalej spacerowałem w nocy ulicą.

    Była to chwila, którą możnaby nazwać "najważniejszym i najcenniejszą chwilą ww własnym życiu", ale jakoś nie uważał, że było to marnotrawstwo czasu.
    (Po przeczytaniu tomu oglądanie Yuukei Yesterday jeszcze bardziej boli) [fuyuyuu]

9 kwietnia

  • Furiwo nie będzie dawać więcej spoilerów. Przeczytała już książkę, a z jej umiejętnościami ze spoilerów wyjdzie jej streszczenie szczegółowe, a nie ma ochoty na przekładanie całej książki [f]
  • Z wcześniejszych wieści: Fuyuyuu przeczytała książkę i zaczęła ją tłumaczyć. Nawet skończyła ostatni rozdział, ale to tak głupio go wstawiać jako pierwszy...

10 kwietnia

  • Haruka w książce wyznał, że chciałby zrobić przypinki z wrogami z gry "Headphone Actors". Teraz są w sprzedaży. Postacie nazywają się BearGorilla, Nyantaros i Moogiyuun. Wszystkie przypinki narysowała Sidu. [fuyuyuu]

14 kwietnia

  • Snowy przypadkiem trafiła na ten fragment w książce [snowy]:
    "...Nie. Wcale nie. Ja nie chcę umrzeć.
    Nie wiem, co może się zdarzyć tam, na zewnątrz. Hej, Takane, jesteś gdzieś blisko? Powiedz, jeśli tak. Hej. Powiedziałem coś...
    Takane, Shintaro-kun, Ayano-chan, Sensei...
    Chciałbym być z wami wszystkimi o wiele, wiele dłużej. Spędzać z wami wesoło czas. Nie chciałem się urodzić z takim słabym ciałem. Silniejszy... Gdybym miał silne ciało, takie jak ma moja postać, mógłbym wtedy bawić się z wami o wiele, wiele dłużej...
    Zawsze...
    Ze wszystkimi..."

    "Tak brzmi twoje życzenie? Głupiec z ciebie."

15 kwietnia

  • Xeshi: to może troszkę więcej o pobycie Haruki w domu Tateyama, gdy męczył się nad projektem.
    Po tym, jak Kano (jako Ayano) z nim porozmawiał (czy raczej wziął go na przepytki, czy przypadkiem nie "czycha" na jego siostrę jak jakiś zboczeniec) i sobie poszedł, a potem gdy Haruka właśnie przymierzał się do jedzenia, zdał sobie sprawę, że naprawdę dziwne jest to, że Ayano poszła po zakupy, przygotowała posiłek, i poszła pogadać z Haruką po tym, jak ze wszystkim się uporała. Nawet pokazała mu paragon, na którym była wypisana data i czas zakupu, więc po dłuższej chwili, Haruka tak pomyślał:
    Tego jest aż za dużo by ta dziwna sytuacja miała jakikolwiek sens. To jest aż... za dziwne? Tylko jedna rzecz wydaje mi się sensowna, i chciałbym się o to spytać. Ale nie myślałem, żeby to było możliwe.
    - Hej, Ayano-chan, mogę cię o coś zapytać?
     Chłopak się zapytał, czy ma bliźniaczkę.

19 sierpnia

  • Stare ale jare(!) z postu napisanego 20 maja [zui]
    • To prawda, że Haruka czasem wyobrażał sobie Takane w dosyć lubieżny sposób (pisze, że myślało jej smukłym, drobnym ciele i maleńkich ustach), był nawet moment, w którym Kano zauważył i powiedział głośno, że Haruka wygląda jak zboczeniec i nie chciał, by Haruka patrzył w ten sposób na Ayano
    • to by wyjaśniało, czemu tak dobrze się dogadywał z Shinem, pewnie mieli za sobą niejedną męską rozmowę
    •  harutaka sprośne bo jak to tak

15 listopada

  • Kolejne by [tutdniwe]
    • Mój kolega z Japonii opowiedział mi, że kiedy Tateyama Kenjirou dawał Haruce zdjęcie Takane (dla referencji, dla potrzeb gry), ten w myślach odpowiedział "Właściwie, to nie potrzebuję jej zdjęcia. Pamiętam o niej wszystko. Mogę ją wyobrazić w najdrobniejszych szczegółach bez niczyjej pomocy. Jestem w stanie ją narysować bez tego zdjęcia"




Ilustracje:

 poniżej są tylko domysły na podstawie samych ilustracji, żadnych treści z książki.
  •  rozkładana konoharu ((Dokładnie ta sama scena co z openingu MCA (no tak prawie...). Dlaczego wtedy Haruka był zły? Dlaczego Konoha się załamał? Czy wyjaśnią to w tej książce?))
  • scena z telewizorem ((Prawdopodobnie prolog, Shintaro w Kagerou Daze. Dlaczego Daze? Fabuła piosenek, w których był telewizor (Headphone Actor, Konoha's State of World, Yobanashi Deceive, Ayano's Theory of Happyness, Outer Science, Shounen Brave, nie liczę Otsukimi Recital) zawsze w jakiś sposób wiązały się z Daze. A telewizor przedstawiał wydarzenia. A tu mamy jakby napisy końcowe? Co się skończyło? --No i trochę więmy ze  spoilerów wyżej, co się działo w prologu.))
  • harutaka ((Może będzie pierwsze spotkanie Haruki i Takane? Niewiele o tym wiadomo. Może się cieszył z drugiego ucznia w klasie? I chciał wywrzeć dobre wrażenie?))
  • haruaya ((W Yuukei Yesterday Haruka opowiadał o tym, jak to razem z Kenjirou pracował nad grą w jego domu. Może podczas przerwy od pracy chodził po domu, zaszedł do pokoju, przysnęło mu się tam, a potem jakiś dźwięk go obudził,  przestraszony się schował, i Ayano go nakryła... skojarzone na tym)) I dziewczyna ma na sobie dół od piżamy, widać szwy na spodniach, no i gdyby nie one, to by miała krzywe nogi... [g]
  • haruaya ((Chyba to było chwilę później, bo Ayano zdążyła przebrać piżamę na sukienkę, a Haruka nadal ma na głowie skarpetę, czy co to tam jest.)) ((jak patrzę na różne fanarty, to wychodzi na to, że Haruka ma na głowie beretkę, a nie część garderoby Tateyama))
  • haruseto - Seto ma na ramieniu tego samego chomika co z mangi? [tagi x]
  • headphone actor ((czyli będzie opis walki Takane i Shina! Jak to wyglądało w oczach Haruki! I Shin tak samo jak w anime jest snajperem.))
  • halloween - to Momo trzyma ośmiorniczkę? Czy Kido? A jeśli Momo, to czy to nie oznacza, że ona nie farbuje swoich włosów, że ma takie naturalne? No i poznała Yuukei Quartet! [...
  • jin coś mówił w komentarzu do drugiego odcinka o włosach Momo, ale co dokładnie? [...]
  • tak, to Momo, wystarczy spojrzeć na Shina [tagi ...
  • Haruka ma maly kucyk! [...
  • ((I porównajcie z artem Sidu z 2012 i 2014 roku))
  • harushin ((to zostawię bez komentarza))
  • ostatnia ilustracja - Haruka Xął Shintaro i shintaro jest martwy. Co to znaczy?? Że Haruka go zabił czy że niby Kuroha go zabił korzystając z ciała Haruki? [f]
  • To zdanie to prawdopodobnie 「・・・・・・・・だって僕にxされて、君は死んだんだよ?」 co prawdopodobnie można przełożyć na "...Czy nie przez to, że zostałeś Xnięty przeze mnie, czy to dlatego nie żyjesz?" [x
  • Jeszcze inne tłumaczenie (podobno to Wąż mówi) 「…after all, you were x-ed by me, and died, you know?」 [k]((ja już nic nie wiem... czy to Haruka to mówi czy Wąż... ale słowa na pewno są.... Druzgoczące...)) ((ja stawiam na Węża)) ((a może to Haruka?))

6 komentarzy:

  1. Tyyyle feel'sów T_T Kto by sie spodziewał ze Shintarou ma tak wielką więź z Haruką poprostu najlepsi przyjaciele ! i ta Cola ^^ teraz mi się tak nasuneło że kiedy Shintarou pije cole to może przypomina mu się właśnie Haruka. Boooże Jin wie jak naskoczyć nas ! dobre spojlery sama siedze na tumblrze i widze cały spam :D takie co novelowe powstanie fandomu. Dobra robota! :D <3 Czekamy na dalszy rozwój przeżyć!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mhm, zgadzam się, kiedyś nawet moim otp był harushin, i teraz to wszystko wraca... a co jeśli "wielbił" Harukę tak samo jak colę??

    Na to powstanie fandomu zeszło się parę czynników: urodziny Seto (znowu zapomniane...), nowa antologia SPICE, i przed chwilą wyszło AMV do Outer Science (www.youtube.com/watch?v=-4f2RRq-r9I), które będzie dołączone do MEKAKUCITY M. Będzie miało sountrack z anime i nowe covery piosenek. Oficjalna strona jest tu(http://1stplace.co.jp/works/specialized/mekakucity_ms/). Aranżacją do tego amv zają się ten sam facet co od ME!ME!ME! - to było świetne. Więc tego jest sporo.

    Dzięki!! Dopiero wieczorem będę miała czas na dopisanie więcej. Ciekawe co do tego czasu się ujawni! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest jeszcze teoria kiedy dokładnie zaczeła się ta novela w IV w children record V Shintarou spada z klifu a dokładniej kiedy jest nieprzytomny
    tutaj podaje link do tej teorii
    http://kikithedeceiver.tumblr.com/post/114831557795/kikis-silly-theory-when-shintaro-started-talking
    I fakt Urodzinki Seto ^^.Jak to powiedziała jedna osoba z tumblra ze paring ShintarouxSoda to tak naprawde ShintarouxHaruka w przebraniu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nienawidzę siebie za to, że zawsze marudzę na spoilery, a i tak je czytam. Ale tym razem nie przeczytam tego! Takie było moje postanowienie, ale koniec końców przeczytałam 3 pierwsze punkty...Mam całkowity brak silnej woli ;_; Ale reszty nie przeczytam, chcę mieć niespodziankę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju... jakie ja mam braki w KagePro! Mam kilka nieprzeczytanych rozdziałów mangi, z nowelkami to jestem też gdzieś w polu... a tu tyle rzeczy się działo ostatnio :o muszę jak najszybciej nadrobić (dość spore) zaległości (już nawet nie oogarniam co się dzieje w fandomie na tumblrze ;-; tyle nowych rzeczy mnie ostatnio pochłonęło... ale jak widzę ilustracje z 6tomu to już w ogóle żądam remake'u anime jak cała historia będzie zakończona D: tak bardzo spaprać coś tak wspaniałego... okay, trochę zeszłam z tematu. Ogólnie to chciałam Ci tylko podziękować, że chce ci się to wszystko robić i że jest w polskim fandomie taka wspaniała osoba, która to wszystko zbiera do kupy 8)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo się działo - do tego, co pisałam wyżej, doszło jeszcze Mekakushi Radio prowadzone przez członków Mekakushi Dan (tłumaczenie jednego z nich). Za wiele się z nich dowiedzieć nie można, ale miło ich znowu usłyszeć...

      Wina anime leży między innymi w tym, że Shaft miał za mało na niego przeznaczonego budżetu, jak też zajmowało się czymś innym

      Dzięki, cieszę się, że doceniasz moją pracę. Ale nie wiem, czy można mówić o polskim fandomie, bo... właściwie nikogo nie znam? I nie mam z kim po polsku o Kagepro pogadać? Nie żeby mi to szczególnie przeszkadzało, bo od zeszłego roku faza na Kagepro mi minęła, a teraz wykazuję umiarkowane zainteresowanie. Rok temu nie mogłam patrzeć na spoilery z piątego tomu albo na gify z anime zanim go nie przeczytałam/obejrzałam, a teraz po mnie to spływa. Trzymam się Kagepro dlatego, że je już znam i tłumaczę LN, które chcę dociągnąć do końca. Trochę ciężkie zadanie, ale co tam ¯\_(ツ)_/¯

      I jeszcze raz dziękuję za komentarz!

      Usuń

Komentarz wyraża więcej niż 1000 wyświetleń - napisz coś!