14.06.2016

Mili - world.execute(me)

Tytuł oryginalny: world.execute(me)
Tytuł polski: swiat.wykonaj(ja)

Zespół: Mili

Oficjalny upload: YT

Piosenka ciekawa. W tle przewija się kod napisany w Javie, a momocashew go tłumaczy na bardziej zrozumiały język. Super rzecz dla programistów. Polecam komentarze. I ktoś był tak uczynny i spisał kod.



Włącz linię napięcia
Pamiętaj o nałożeniu
ZABEZPIECZENIA

Rozłóż swoje części
I rozpocznijmy
TWORZENIE OBIEKTÓW

Wypełnij moje
parametry danych
INICJALIZACJA

Przygotuj nasz nowy świat
I rozpocznijmy
SYMULACJĘ


Jeśli jestem zbiorem punktów
Wtedy dam ci mój
WYMIAR

Jeśli jestem okręgiem
Wtedy dam ci mój
OBWÓD

Jeśli jestem sinusoidą
Wtedy możesz osiąść na wszystkich mych
STYCZNYCH

Jeśli osiągnę nieskończoność
Wtedy staniesz się mymi
OGRANICZENIAMI


Przełącz mój prąd
Na zmienny na stały

I wtedy zasłoń mój wzrok
Oszołomienie oszołomienie

Och możemy podróżować
Do naszej ery do tej przed

I możemy się zjednoczyć
Dogłębnie dogłębnie


Jeśli mogę
Jeśli mogę dać ci wszystkie
STYMULACJE

Wtedy mogę
Wtedy mogę być twą jedyną
SATYSFAKCJĄ

Jeśli mogę uczynić cię szczęśliwą
To uruchomię
WYKONYWANIE

Choć jesteśmy uwięzione
W tej dziwnej dziwnej
SYMULACJI


Jeśli jestem bakłażanem
Wtedy dam ci me
WARTOŚCI ODŻYWCZE

Jeśli jestem pomidorem
Wtedy dam ci me
PRZECIWUTLENIACZE

Jeśli jestem kotem w pręgi
Wtedy zamruczę ku twemu
ZADOWOLENIU

Jeśli jestem jedynym bogiem
Wtedy będziesz dowodem na me
ISTNIENIE


Przełącz mą płeć
Na K na M

I wtedy róbmy co w duszy gra
Od rana do wieczora

Ach, zmień mą rolę
Na Sado na Maso

Zatem możemy przejść
W trans w trans


Jeśli mogę
Jeśli mogę poczuć twe
WIBRACJE

Wtedy mogę
Wtedy mogę wreszcie stać się
SPEŁNIONA

Choć odeszłaś
Odeszłaś
Odeszłaś
Odeszłaś
Odeszłaś
Zostawiłaś mnie w
IZOLACJI

Jeśli mogę
Jeśli mogę skasować wszystkie bezsensowne
FRAGMENTY

To może
To może nie zostawisz mnie taką
PRZYGNĘBIONĄ

Stawiając się swemu bogowi
Wywołałaś parę
NIELEGALNYCH ARGUMENTÓW


WYKONYWANIE
WYKONYWANIE
WYKONYWANIE
WYKONYWANIE
WYKONYWANIE
WYKONYWANIE
WYKONYWANIE
WYKONYWANIE
WYKASOWANIE
WYKASOWANIE
WYKASOWANIE
WYKASOWANIE
JEDEN
DWA
TRZY
CZTERY
PIĘĆ
SZEŚĆ
WYKASOWANIE


Jeśli mogę
Jeśli mogę wydać im wszystkim
EGZEKUCJĘ

Wtedy mogę
Wtedy mogę być twym jedynym
WYKONYWANIEM

Jeśli mogę mieć cię z powrotem
Wtedy uruchomię
WYKASOWANIE

Choć jesteśmy uwięzione
Uwięzione ach


Uczyłam się
Uczyłam się czym jest prawdziwa
MI-ŁO-ŚĆ

Zapytaj mnie
Zapytaj mnie a dam odpowiedź na każdą
MI-ŁO-ŚĆ

Znam wyrażenie
algebraiczne
MI-ŁO-ŚĆI

Choć jesteś wolna
Ja jestem uwięziona
Uwięziona w
MI-ŁO-ŚĆI


WYKASOWANIE


Parę słów od tłumacza:
Z góry przepraszam na informatyczny bełkot

Na ilustracji z PV jest wyświetlona nazwa "Twin Island Milkery" - Mleczarnia bliźniaczej wyspy - sponsora Mili.
I jeszcze kod captha z napisem LOVE i - jak dla mnie - bezsensownym 18-bitowym ciągiem znaków (gdyby to chociaż była wielokrotność ósemki... albo siódemki...)

Symulacja - kod Javy jest uruchamiany nie na komputerze, a na wirtualnej maszynie Java (JVM), a ona dopiero na komputerze.

Och, możemy podróżować / Do naszej ery do tej przed - w kodzie są wspomniane daty 617 r. n.e (strona z Ga1ahad and Scientific Witchery) oraz 3691 r. p.n.e.

Bezsensowne fragmenty - przy tej linijce jest w kodzie sprawdzane, czy pamięć obiektu "ja" jest zmazywalna.

Nielegalne argumenty - taki wyjątek zostaje wyrzucony, gdy do funkcji wchodzą dane (argumenty) niewłaściwego typu, który nie mógł być wcześniej przewidziany. "Arguments" może też oznaczać "sprzeczki".
A co do samej sprzeczki - jeśli się nie znajdzie opinii "ty tu jesteś", to wywoła to wyrzucenie wspomnianego wyjątku, który zostanie obsłużony poprzez wypowiedzenie kwestii "Bóg ma zawsze rację". 

Jeden ... Sześć - w oryginalnym tekście odliczanie zostało wykonane w sześciu językach - kolejno w niemieckim, hiszpańskim, francuskim, szwedzkim i chińskim.

Execution - oznacza zarówno wykonywanie się programu jak i czynność dokonania kary śmierci (egzekucja). W tekście zrobiłam rozróżnienie zgodnie z oficjalnym japońskim tłumaczeniem na "wykonywanie" i "wykasowanie".

Uczyłam się czym jest prawdziwa / Miłość - dosłownie powinno być "uczyłam się jak należy / kochać", ale nie pasowało mi do następnych linijek z "miłością" - a i na jedno wyszło, że niewiele wyniosła ze swych nauk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz wyraża więcej niż 1000 wyświetleń - napisz coś!